20130825

Bye bye now!

"Skills, I got skills. I got skills to make it through 3FM's doorway!" blèrde ik zo'n zeven maanden geleden ietwat jolig en in een staat van euforie nadat ik net een telefoontje had gekregen dat ik was aangenomen als stagiaire bij 3FM. Van februari tot en met augustus mocht ik mij daar webredacteur noemen. Als je me dat twee jaar geleden had verteld, had ik je vierkant uitgelachen.

Ik kwam binnenwandelen tijdens Zeroes Request; ik leerde al snel heel veel enthousiaste en hardwerkende mensen kennen van wie ik heel veel mocht leren; ik zat in de Gashouder in Amsterdam te zwoegen tijdens de uitreiking van de 3FM Awards; ik kwam extra vroeg naar Hilversum om Tom en Russ van Editors te kunnen zien spelen; ik ging voor het eerst naar een festival waar ik niet in een tentje maar in een hotel sliep; ik huppelde daar backstage rond en trof onder meer een licht dronken Ben Howard (waarbij mijn professionaliteit het gelukkig won van mijn fandom en ik een huwelijksaanzoek wist te voorkomen); ik kreeg zwetende handjes toen Kendrick Lamar op North Sea Jazz de studio in wandelde en me de zijne toereikte; ik ging aapjes kijken op de Vierdaagsefeesten in Nijmegen en ik was vorig weekend op Lowlands en had daar zoals gewoonlijk de tijd van mijn leven.

Maar nu zit het erop. En zeven maanden gaan je niet in de koude kleren zitten, kan ik je vertellen. Ik heb heel veel gelachen en uiteindelijk ook een heel klein traantje weggepinkt. Zoals ik als kind na twee weken zomervakantie op de camping in Frankrijk op de terugweg huilde omdat we naar huis gingen, zo viel mijn laatste stagedag bij 3FM me uiteindelijk ook zwaarder dan ik had verwacht.

Als je me twee jaar geleden had verteld dat ik binnen twee jaar een stage bij 3FM zou hebben afgerond, had ik je vierkant uitgelachen. Ik voel me een geluksvogel en geniet nog even na. Maar niet te lang, want die vervaardigde skills gaan me natuurlijk niet zomaar over al die drempels heen helpen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten