20131230

Lijstjestijd 2013



Ook dit jaar luisterde ik naar muziek. Misschien luisterde ik wel meer dan ooit, aangezien een half jaar lang op de webredactie van één van 's lands grootste radiostations zat. Ik luisterde niet alleen naar muziek, ik schreef er over en mocht veel bands live aanschouwen. Halverwege het jaar suggereerde ik min of meer dat het beste album van het jaar zich reeds aan de wereld had gepresenteerd. Dat idee is wat mij betreft nog even actueel als toen, maar in de tussentijds is ons wel degelijk meer moois ter ore gekomen.

Lijstjestijd
Het is lijstjestijd en elke muziekliefhebber met een beetje eigendunk slingert de zijne het digitale bestaan in, dus dan kan ik natuurlijk niet achterblijven. Dit zijn mijn favoriete albums van 2013.

1. Vampire Weekend - Modern Vampires Of The City
2. Unknown Mortal Orchestra - II
3. Arctic Monkeys - AM
4. Mikal Cronin - MCII
5. Jagwar Ma – Howlin
6. The National – Trouble Will Find Me 
7. Arcade Fire – Reflektor 
8. Mozes and the Firstborn – Mozes and the Firstborn 
9. Franz Ferdinand – Right Thoughts, Right Words, Right Action
10. Phosphorescent - Muchacho



En dit waren naar mijn mening de beste optredens waar ik bij was.
1. Arctic Monkeys, Best Kept Secret
2. Spinvis, De Kleine Komedie
3. Blur, Rock Werchter
4. Nick Cave & The Bad Seeds, Lowlands
5. De Tweede Speeldoos, EKKO
6. Vampire Weekend, De Wereld Draait Buiten
7. Mikal Cronin, Le Guess Who? May Day
8. John Coffey, Lowlands
9. Unknown Mortal Orchestra, Le Guess Who? May Day
10. Yo La Tengo, Le Guess Who?


Bron: 3voor12.vpro.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten